تعهدنامه مصرف صنعتی کالای وارداتی (غیر خوراکی/بهداشتی): راهنمای کامل

بسیاری از مواد اولیه وارداتی (مانند برخی روغن‌ها، اسانس‌ها یا مواد شیمیایی) ماهیتی دوگانه دارند؛ یعنی می‌توانند هم در صنایع غذایی و بهداشتی و هم در صنایع تولیدی و صنعتی مورد استفاده قرار گیرند. ترخیص کالاهای خوراکی و بهداشتی نیازمند آزمایشات دقیق و زمان‌بر اداره نظارت بر مواد غذایی است. اگر کالای شما صرفاً برای مصارف صنعتی وارد شده، می‌توانید با تنظیم «تعهدنامه مصرف صنعتی کالا» در دفتر اسناد رسمی، فرآیند ترخیص را تسریع کرده و از شمول ضوابط بهداشتی معاف شوید.

در این راهنما با جزئیات کامل این سند و تعهدات نظارتی آن آشنا می‌شویم.

تصویر سند رسمی تعهدنامه تنظیم شده در دفترخانه ۹۳۰ تهران
بدون دیدگاه
تعهدنامه

تعهدنامه مصرف صنعتی کالا چیست؟

این سند یک تعهدنامه و اقرارنامه رسمی است که در آن، واردکننده (صاحب کالا) در دفتر اسناد رسمی حاضر شده و خطاب به اداره نظارت بر مواد غذایی یا گمرک، رسماً موارد زیر را تعهد می‌کند:

  • کالای وارداتی مشخص (با ذکر شماره کوتاژ و وزن دقیق) صرفاً کاربرد صنعتی دارد (مثلاً در صنعت پلاستیک، رنگ و…).
  • این کالا هیچ‌گونه مصرف خوراکی، آشامیدنی، آرایشی یا بهداشتی نخواهد داشت.
  • در صورت استفاده از این کالا در صنایع خوراکی و بهداشتی، واردکننده مسئولیت کامل تبعات قانونی آن را می‌پذیرد.

تعهد مهم: گزارش فروش ۶ ماهه

نکته بسیار مهم در این تعهدنامه که واردکنندگان باید به آن توجه ویژه داشته باشند، الزام نظارتی پس از ترخیص است. طبق متن سند، واردکننده متعهد می‌گردد:

«گزارش فروش کالا را ظرف مدت ۶ ماه پس از ترخیص محموله، به اداره نظارت بر مواد غذایی استان تحویل دهم.»

این بند برای اطمینان اداره نظارت از این است که کالا واقعاً به مصرف‌کنندگان صنعتی فروخته شده و وارد چرخه مواد غذایی نشده است.

تفاوت با تعهدنامه استاندارد

این سند با تعهدنامه استاندارد واردات کالا (گمرک) متفاوت است. در تعهدنامه استاندارد، بحث بر سر کیفیت و انطباق با استاندارد ملی است، اما در این سند، بحث بر سر نوع مصرف (صنعتی در مقابل انسانی) است.

مدارک لازم برای تنظیم تعهدنامه در دفترخانه

مورد مدارک لازم
متعهد (واردکننده)
  • اصل کارت ملی هوشمند یا شناسنامه جدید
  • کارت بازرگانی
  • داشتن حساب کاربری فعال در سامانه ثنا
اسناد کالا
  • برگه اظهارنامه گمرکی (کوتاژ) که وزن و مشخصات کالا در آن قید شده باشد.
  • فاکتور و پکینگ لیست (در صورت لزوم).
  • نامه یا درخواست اداره نظارت بر مواد غذایی/گمرک (بسیار مهم).

هزینه تنظیم سند تعهدنامه مصرف صنعتی کالا در دفترخانه

هزینه تنظیم این سند در سال 1404
5,730,000
  • هزینه تنظیم این سند در دفترخانه اسناد رسمی 930 تهران در سال 1404 مطابق تعرفه‌های مصوب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مبلغ 573,000 تومان است.
  • این مبلغ ثابت و مقطوع بوده و قابل افزایش یا کاهش نیست و هیچ دفترخانه‌ای مجاز به دریافت مبلغی بیشتر یا کمتر از تعرفه اعلام شده نمی‌باشد.

 
پرداخت هزینه تنظیم سند می‌بایست پس از اتمام مراحل تنظیم و پیش از امضای نهایی، از طریق کارت بانکی و توسط یکی از مراجعین محترم صورت پذیرد.


در مواردی که تعداد طرفین یک سند بیش از دو نفر باشد، مطابق با تعرفه قانونی، مبلغ 22.000 تومان به ازای هر نفر اضافی به هزینه کل سند افزوده خواهد شد.


پس از پرداخت موفق هزینه و ثبت اطلاعات مربوطه در سیستم، شناسه یکتای سند برای شما صادر می‌گردد. در نهایت، پس از انجام تشریفات امضاء، ثبت اثر انگشت و تأیید نهایی توسط سردفتر، یک نسخه چاپی از سند به هر یک از طرفین حاضر تحویل داده شده و همچنین نسخه الکترونیک آن جهت دسترسی دائمی در کارتابل شخصی شما در سامانه کاتب بارگذاری خواهد شد.


ما در دفترخانه اسناد رسمی 930 تهران، همواره در تلاشیم تا با شفافیت کامل و رعایت دقیق قوانین و مقررات، بهترین خدمات را به شما مراجعین گرامی ارائه دهیم.
 

تنظیم تعهدنامه گمرکی در دفتر اسناد رسمی ۹۳۰ تهران

تفکیک صحیح نوع مصرف کالا، کلید ترخیص سریع و قانونی محموله‌های وارداتی است. ما در دفتر اسناد رسمی ۹۳۰ تهران، با آگاهی از حساسیت‌های گمرکی و بهداشتی، آماده‌ایم تا این تعهدنامه را برای شما تجار و واردکنندگان محترم با دقت و سرعت لازم تنظیم نماییم.

برای تنظیم این سند، صاحب کالا یا نماینده قانونی ایشان باید با در دست داشتن مدارک فوق به صورت حضوری به دفترخانه مراجعه فرمایند.

وضعیت ارائه خدمات
نشانی و مسیریابی آنلاین
نشانی: تهران، میدان آزادی، بلوار جناح، بلوار صالحی، پلاک 86 (نرسیده به چهار راه طرشت)
برای دوستانتان بفرستید
خیلی خوشحالیم که این پست مورد پسند شما قرار گرفت.
در دفترخانه 930 تهران، پاسخگوی شما هستیم

دفتر اسناد رسمی ۹۳۰ تهران با بهره‌گیری از دانش و تجربه، آماده ارائه مشاوره تخصصی و انجام کلیه امور مربوط به تنظیم اسناد رسمی شما می‌باشد.

  • نیاز به مشاوره یا تنظیم سند دارید؟
    کارشناسان ما آماده پاسخگویی هستند. می‌توانید با ما تماس بگیرید یا جهت دریافت خدمات، حضورا به دفترخانه مراجعه فرمایید.
  • سوال یا نظری درباره این مطلب دارید؟
    پرسش یا نظر خود را در بخش دیدگاه‌های همین پست بنویسید تا مستقیماً توسط سردفتر راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

اعتماد شما، اعتبار ماست. منتظر حضور گرم و تماس شما هستیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

اقرارنامه بازسازی پرونده ثبتی (حریق اداره ثبت): راهنمای مالکین
تعهدنامه حقوق مستمری نیروهای مسلح (نداشتن شغل و شوهر): راهنمای کامل