راهنمای ابطال گواهی امضای الکترونیک: چه زمانی و چگونه؟

در شرایطی مانند مفقودی توکن، تغییر سمت سازمانی یا افشای کلید خصوصی، ابطال فوری گواهی امضای الکترونیک برای جلوگیری از سوءاستفاده ضروری است. با دلایل، مراحل و مدارک لازم برای ابطال گواهی در دفتر اسناد رسمی ۹۳۰ تهران آشنا شوید.

توکن امضای دیجیتال در دست کاربر در دفتر اسناد رسمی 930 تهران
بدون دیدگاه
خدمات ثبتی

ابطال گواهی امضای الکترونیک

گواهی امضای الکترونیک، هویت دیجیتال و معتبر شماست. همان‌طور که در صورت مفقودی کارت بانکی یا مدارک شناسایی خود اقدامات امنیتی انجام می‌دهید، در شرایط خاصی نیز باید گواهی الکترونیک خود را فوراً باطل کنید تا از هرگونه سوءاستفاده احتمالی جلوگیری شود. ابطال گواهی، آن را از درجه اعتبار ساقط می‌کند.

انواع توکن امضای الکترونیک K3 و ePass3003

دفتر اسناد رسمی ۹۳۰ تهران فرآیند ابطال گواهی را برای حفظ امنیت شما به سرعت انجام می‌دهد.

چه زمانی باید گواهی خود را باطل کنیم؟

ابطال گواهی یک اقدام امنیتی ضروری است و در شرایط زیر باید فوراً انجام شود:

  • مفقود شدن یا به سرقت رفتن توکن/کارت هوشمند: این مهم‌ترین دلیل برای ابطال است تا فرد دیگری نتواند از امضای شما استفاده کند.
  • خراب شدن توکن/کارت هوشمند: اگر دسترسی به کلید خصوصی خود را از دست داده‌اید.
  • افشای کلید خصوصی: اگر شک دارید که رمز (PIN) توکن شما در اختیار فرد دیگری قرار گرفته است.
  • تغییر مشخصات فردی: مانند تغییر نام یا نام خانوادگی صاحب گواهی.
  • قطع همکاری با سازمان: اگر گواهی شما از نوع “وابسته به دولت/غیر دولت” بوده و همکاری شما با آن سازمان به پایان رسیده است.
  • تغییر سمت سازمانی: اگر سمت شما در سازمان تغییر کرده و گواهی قبلی با سمت پیشین صادر شده است.
  • درج اطلاعات نادرست در گواهی: اگر در زمان صدور، اطلاعاتی به اشتباه در گواهی ثبت شده باشد.

مراحل و مدارک لازم برای ابطال گواهی

فرآیند ابطال ساده است. کافیست با مدارک زیر به دفترخانه مراجعه کنید:

  1. تکمیل فرم ابطال گواهی: این فرم را می‌توانید از لینک زیر دانلود کرده یا به صورت حضوری از دفترخانه دریافت کنید.
  2. ارائه اصل کارت ملی هوشمند: جهت احراز هویت متقاضی ابطال.

نکته مهم: درخواست ابطال باید توسط خود صاحب گواهی (یا وکیل قانونی وی) انجام شود.

فرم مورد نیاز برای ابطال

برای انجام فرآیند، لطفاً فرم زیر را دانلود و تکمیل نمایید.

پس از ابطال چه باید کرد؟

پس از ابطال، گواهی قبلی شما دیگر هیچ اعتباری ندارد. اگر همچنان به امضای الکترونیک نیاز دارید، باید برای صدور یک گواهی جدید با اطلاعات صحیح و به‌روز اقدام نمایید. شما نمی‌توانید گواهی باطل‌شده را تمدید یا بازیابی کنید.

امنیت هویت دیجیتال خود را جدی بگیرید

در صورت بروز هر یک از موارد فوق، درنگ نکنید. برای ابطال فوری گواهی و دریافت مشاوره برای صدور مجدد، به دفتر اسناد رسمی ۹۳۰ تهران مراجعه فرمایید.

وضعیت ارائه خدمات
نشانی و مسیریابی آنلاین
نشانی: تهران، میدان آزادی، بلوار جناح، بلوار صالحی، پلاک 86 (نرسیده به چهار راه طرشت)
برای دوستانتان بفرستید
خیلی خوشحالیم که این پست مورد پسند شما قرار گرفت.
در دفترخانه 930 تهران، پاسخگوی شما هستیم

دفتر اسناد رسمی ۹۳۰ تهران با بهره‌گیری از دانش و تجربه، آماده ارائه مشاوره تخصصی و انجام کلیه امور مربوط به تنظیم اسناد رسمی شما می‌باشد.

  • نیاز به مشاوره یا تنظیم سند دارید؟
    کارشناسان ما آماده پاسخگویی هستند. می‌توانید با ما تماس بگیرید یا جهت دریافت خدمات، حضورا به دفترخانه مراجعه فرمایید.
  • سوال یا نظری درباره این مطلب دارید؟
    پرسش یا نظر خود را در بخش دیدگاه‌های همین پست بنویسید تا مستقیماً توسط سردفتر راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

اعتماد شما، اعتبار ماست. منتظر حضور گرم و تماس شما هستیم.

گواهی امضا الکترونیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

راهنمای کامل تمدید گواهی امضای الکترونیک (توکن)
گواهی امضای الکترونیک: کلید دیجیتال رشد کسب‌وکار شخصی شما