کد رهگیری املاک: راهنمای دریافت توکن امضای الکترونیک برای مشاوران املاک

به عنوان مشاور املاک یا یکی از طرفین معامله، برای ثبت قرارداد و دریافت کد رهگیری از سامانه ثبت اسناد و املاک کشور، به گواهی امضای الکترونیک نیاز دارید. با نحوه دریافت گواهی «شخص حقیقی مستقل» در دفتر اسناد رسمی ۹۳۰ تهران آشنا شوید.

توکن امضای دیجیتال در دست کاربر در دفتر اسناد رسمی 930 تهران
بدون دیدگاه
خدمات ثبتی

توکن دیجیتال املاک: برای مشاوران املاک

دریافت کد رهگیری برای معاملات ملکی، یک الزام قانونی برای رسمیت بخشیدن و جلوگیری از کلاهبرداری است. برای ثبت نهایی قراردادها در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور و صدور این کد، هویت طرفین معامله و مشاور املاک باید به صورت دیجیتال تأیید شود. این کار از طریق گواهی امضای الکترونیک (توکن) انجام می‌پذیرد.

انواع توکن امضای الکترونیک K3 و ePass3003

دفتر اسناد رسمی ۹۳۰ تهران، به عنوان مرکزی معتبر، فرآیند صدور این گواهی را برای فعالان حوزه املاک تسهیل کرده است.

نوع گواهی مورد نیاز برای دریافت کد رهگیری چیست؟

برای ثبت معاملات و دریافت کد رهگیری، شما (چه به عنوان مشاور املاک و چه به عنوان یکی از طرفین معامله) به گواهی از نوع «شخص حقیقی مستقل» نیاز دارید. این گواهی به شما اجازه می‌دهد تا قراردادها و اسناد مربوط به معامله را در سامانه به صورت قانونی امضا کنید.

مدارک لازم برای دریافت توکن (چک‌لیست ساده)

برای دریافت این گواهی، کافیست با مدارک زیر به دفترخانه مراجعه کنید:

  • اصل کارت ملی هوشمند
  • فرم تکمیل شده درخواست (که در کادر مربوطه امضا و اثر انگشت زده شده باشد)

فرم‌های مورد نیاز

شما می‌توانید فرم زیر را دانلود کرده و پیش از مراجعه تکمیل نمایید یا نسخه چاپی آن را به صورت حضوری از دفترخانه دریافت کنید.

یادآوری مهم: طبق مقررات، برای احراز هویت و تحویل توکن، حضور شخص شما الزامی است. این گواهی به فرد دیگری (مگر وکیل قانونی با وکالت‌نامه رسمی) تحویل داده نمی‌شود.

مدت اعتبار گواهی

این گواهی‌ها با اعتبار یک‌ساله و دوساله صادر می‌شوند تا شما بتوانید بر اساس نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تمدید توکن امضای الکترونیک

آیا از قبل توکن امضای الکترونیک دارید و تاریخ اعتبار آن رو به اتمام است؟ نیازی به صدور مجدد نیست. شما می‌توانید توکن فعلی خود را، صرف نظر از اینکه از کدام مرکز آن را دریافت کرده‌اید، برای تمدید به دفتر اسناد رسمی ۹۳۰ تهران بیاورید. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای کامل تمدید توکن را مطالعه فرمایید.

قیمت

هزینه‌ها و تعرفه گواهی امضای الکترونیک
  • قیمت توکن (سخت‌افزار): 999.000 تومان
    (توکن همان دستگاه کوچک شبیه فلش است که گواهی امضا روی آن ذخیره می‌شود.)
  • هزینه صدور و تعریف امضای دیجیتال روی توکن:
    یک‌ساله:
    199,۰۰۰ تومان
    دو‌ساله: 399,۰۰۰ تومان

اگر از قبل توکن استاندارد دارید (برای تمدید یا صدور مجدد مراجعه می‌کنید)، هزینه خرید توکن از شما دریافت نمی‌شود و فقط هزینه صدور گواهی پرداخت می‌شود.

توکن‌های ارائه‌شده در دفترخانه ۹۳۰ تهران استاندارد، دارای گارانتی مادام‌العمر و دارای تأییدیه رسمی از مرکز دولتی صدور گواهی الکترونیکی ریشه هستند. این یعنی امنیت اطلاعات و اعتبار قانونی امضای شما تضمین شده است.

معاملات خود را قانونی و معتبر ثبت کنید

با دریافت توکن امضای الکترونیک، اعتبار و سرعت را به معاملات ملکی خود بیاورید. برای صدور سریع و بدون معطلی گواهی خود، به دفتر اسناد رسمی ۹۳۰ تهران مراجعه فرمایید.

وضعیت ارائه خدمات
نشانی و مسیریابی آنلاین
نشانی: تهران، میدان آزادی، بلوار جناح، بلوار صالحی، پلاک 86 (نرسیده به چهار راه طرشت)
برای دوستانتان بفرستید
خیلی خوشحالیم که این پست مورد پسند شما قرار گرفت.
در دفترخانه 930 تهران، پاسخگوی شما هستیم

دفتر اسناد رسمی ۹۳۰ تهران با بهره‌گیری از دانش و تجربه، آماده ارائه مشاوره تخصصی و انجام کلیه امور مربوط به تنظیم اسناد رسمی شما می‌باشد.

  • نیاز به مشاوره یا تنظیم سند دارید؟
    کارشناسان ما آماده پاسخگویی هستند. می‌توانید با ما تماس بگیرید یا جهت دریافت خدمات، حضورا به دفترخانه مراجعه فرمایید.
  • سوال یا نظری درباره این مطلب دارید؟
    پرسش یا نظر خود را در بخش دیدگاه‌های همین پست بنویسید تا مستقیماً توسط سردفتر راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

اعتماد شما، اعتبار ماست. منتظر حضور گرم و تماس شما هستیم.

گواهی امضا الکترونیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

توکن بانکی: افزایش امنیت و اعتبار در عملیات بانکی حساب شخصی
توکن شرکت‌های حمل و نقل: راهنمای دریافت کد رهگیری (CMR)